Koffie met lot(bond)genoten

Chaja begint op 20 februari bij Miens met Chaja’s koffieochtenden voor lot(bond)genoten!

Koffieochtend
Chaja’s koffieochtend wordt gehouden bij Miens Eethuis aan de Monsterstraat in Oss. “Bij Miens Eethuis zijn we enthousiast ontvangen met dit idee. We krijgen alle medewerking om deze ochtenden op onze manier vorm te geven.”, vertelt Maria Brouwer, coördinator van Chaja’s koffieochtend. Zij werkte tot haar pensioen als oncologisch verpleegkundige.

Binnenlopen
De eerste koffieochtend is op dinsdag 20 februari. Daarna zal deze elke even week, dus om de twee weken op dinsdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur zijn. Op deze ochtenden heeft Chaja een eigen hoek bij Miens Eethuis. Op tafel staat een flyer als herkenningspunt en zijn er gastvrouwen en gastheer aanwezig om bondgenoten te ontvangen. Zij zijn te herkennen aan een naamkaartje van Chaja. “Allen zijn ze ervaringsdeskundige en bieden een veilige omgeving voor onderlinge gesprekken en bieden een luisterend oor”, zegt Maria. Koffie en thee is dankzij een donatie kosteloos.

Stichting Chaja verzorgt al sinds 14 februari 2007 creatieve (ver)beeldende activiteiten voor mensen uit Oss en omgeving, die geconfronteerd zijn met kanker. Doelstelling was tot nu toe het aanbieden van creatieve (ver)beeldende expressie met de mogelijkheid van een praatje tijdens de pauze of na afloop. Het bestuur van Chaja merkte echter dat er ook vraag was naar een plaats om elkaar te ontmoeten om je verhaal kwijt te kunnen. Zo bedachten ze Chaja’s koffieochtend waar de mogelijkheid is voor een ontmoeting met lot(bond)genoten, voor een luisterend oor, delen van ervaringen en emoties met een kopje koffie en ondersteuning van ervaren vrijwilligers. Bij Chaja spreken we liever niet over lotgenoten maar juist over bondgenoten. De activiteiten versterken de draag- en veerkracht en kunnen steun geven.

2018-foto-start-chaja-koffieochtend-bij-miens

Op de foto: Maria, Diny, Gerry en Fons