Chaja Kennismakingsdag Beeldhouwen 22 september 2018

Chaja kennismakingsdag beeldhouwen 22 september 2018

Stichting Chaja uit Oss biedt creatieve (ver)werkingsvormen aan voor mensen die geconfronteerd zijn (geweest) met kanker. Een daarvan is beeldhouwen. Op zaterdag 22 september biedt Chaja een kennismakingsdag aan in galerie en beeldentuin ‘De Buffel’ in Vinkel, van 9.30 tot 16.00 uur.

Beeldhouwen in speksteen is lichamelijk niet zwaar. Deze steensoort is zacht en makkelijk te bewerken. Je kunt zittend en staand werken. Daarom is het ook voor mensen met wat minder energie goed vol te houden. Ervaring of talent is niet nodig. Alleen nieuwsgierigheid en zin in een plezierige, actieve beeldhouwdag.

Deelnemers kunnen zelf ervaren hoe leuk, ontspannend en verrassend beeldhouwen is en mogelijk voel je je dan even bevrijd van de zorgen van alledag.
De dag is bedoeld voor iedereen, man, vrouw, jong, oud(er) die geconfronteerd is (geweest) met kanker. Ofwel zelf of bij een naaste.

Sinds de oprichting van stichting Chaja in 2007 is duidelijk geworden hoezeer haar activiteiten in een behoefte voorzien. Schilderen, boetseren, beeldhouwen, zingen, koken, schrijven, theater maken. Velen hebben al ervaren wat een creatieve activiteit voor hen kan betekenen.

In het kader van het jubileum maakt Chaja er 22 september een feestelijk dagvullend programma van waarbij begeleiding, een lunch, koffie/thee en afsluiting met hapje en drankje zijn inbegrepen.

Wat: Een dag beeldhouwervaring in speksteen.

Waar: Galerie “De Buffel”  Vinkelsestraat 80 in Vinkel

Wanneer: Zaterdag 22 september van 09.30 – 16.00

Kosten: Door sponsoring en de gastvrijheid van galerie “De Buffel” kunnen we deze dag aanbieden voor € 42,50  inclusief lunch, koffie/thee gedurende de dag en een stuk speksteen naar keuze van max 3 kg (voor zwaardere stenen geldt een meerprijs)

Aanmelden: Per mail stichtingchaja@live.nl of via telefoon 06-40526180 Pieta Besseling coördinator beeldhouwen