21 januari brainstorm lunch over koken en eten.

Beste mensen,

Ik heb begrepen dat er bij stichting Chaja belangstelling is voor samen te koken en samen te eten.

Daarom heb ik het voortouw genomen om tijdens een heerlijke lunch over onderstaande ideeën te praten en over hoe we het een en ander samen kunnen organiseren. De reden dat ik dat graag wil is vanwege het feit dat ik het gezamenlijk eten enorm mis.

Datum lunch Meatless Monday:  maandag 21 januari om 12.00  tot ongeveer 13.45 uur
Locatie: Ontmoetingscentrum Meteoor
Adres: Oude Litherweg 20   5346 RT  Oss

Ideeën zijn:

• Kookworkshop(s) onder leiding van een kok, met een open inschrijving, enkele keren per jaar?
  • Brood bakken met een open inschrijving, enkele keren per jaar?
  • Met een vast groepje samen koken en eten bij een van de deelnemers thuis?
  • Een vaste dag/tijdstip  op vaste adres(sen) uit gaan eten bijv. bij een eetcafe/restaurant? Zodat je weet dat je daar andere bond(lot)genoten aantreft?
  • Vaker lunchen met Anneloes Theunisse, zoals we dat op 21 januari gaan doen

Hierbij mijn mailadres annywim@caiway.nl met een Cc naar stichtingchaja@live.nl Wil je er op 21 januari ook graag bij zijn stuur mij dan een mail vóór 14 januari. Heb je wel belangstelling maar kun je op de voorgestelde datum niet stuur dan zeker ook een mailtje.

Wim Prinse

Meatless Monday voor stichting Chaja

“Eten is een moment Van rust en van aandacht voor elkaar.
In de hectiek van de dag zijn dit soort momenten soms schaars.

In dit kader wil ik met mijn bedrijf ‘Little miss Perfect’ (https://www.littlemissperfect.nl/ )  ontbijten en lunches verzorgen in een ongedwongen sfeer waarbij ik mensen een moment van ontspanning bied.
Daarnaast sta ik voor verrassend, vegetarisch en verantwoord. Dat betekent dat ik werk met seizoens- en waar mogelijk streekgebonden producten, gebruik maak van weinig geraffineerde suiker en veel werk met groente, fruit en noten.
De gerechten zullen geserveerd worden op schalen en planken, zodat men met elkaar kan delen”.

Op maandag 21 januari hoop ik tussen 12.00 en 13.30 uur mensen die onder de doelgroep van stichting Chaja vallen samen te brengen voor een moment met elkaar, om te genieten van een smaakvolle, vegetarische lunch en elkaars aandacht. De kosten zullen € 7,50 p.p. bedragen inclusief melk en thee.

“Ik hoop mensen enthousiast te krijgen, zodat we hier mogelijk een terugkerend moment van kunnen maken.

Bij deze wens ik u een smakelijke maaltijd”!
Anneloes Theunisse

courgettesoepmetpanbrood

21 januari 2019:
We hebben genoten van de heerlijke vegetarische lunch bereid door Anneloes. Het is voor herhaling vatbaar en krijgt zeker een vervolg!

Anneloes heeft zelf ook nog gereageerd:
“Vandaag een lunch mogen maken voor Stichting Chaja Oss e.o.. Geïnspireerd door hun verhaal ontstond het volgende menukaartje. Van alles een “bietje” (op zijn Brabants dan). Een stichting waarbij iedereen welkom is, hoe verschillend ook, maar verbonden met één gemeenschappelijke deler. Op diverse manieren zijn de leden geconfronteerd met kanker. Vrijwilligers van de stichting zetten zich in om een gevarieerd aanbod aan activiteiten aan te bieden. Om mensen te verbinden, te laten ontspannen, te laten genieten…
In mijn gerechten was de biet de gemeenschappelijke deler. Een gezonde seizoensgroente met verrassende mogelijkheden. Het werd een bietensoep, een bietenquinoasalade en een schaaltje met bietenballetjes. Alles op een andere manier met andere smaakmakers bereid”.

Metless Monday 21 jan Little Miss Perfect