GOUDEN APPEL voor Marlies van der Wouw

94f667a5-596e-4f88-9295-134b0667c805

Voor Marlies van der Wouw een GOUDEN APPEL:  een onderscheiding voor het vele werk dat zij voor Stichting Chaja heeft gedaan in de afgelopen 12 ½ jaar . Vanaf 1 januari is Marlies gestopt met de Chaja activiteiten zoals het Open Atelier en Anna’s wens.
Woorden genoeg om te vertellen wat ze allemaal heeft gedaan … maar het Mozaïek schilderij* vertelt het in beeldvorm en de naam Chaja in woord.

“DANKJEWEL  Marlies namens alle mensen die door jouw inzet een ‘sleutel’ hebben gekregen om weer met  hernieuwde levensenergie hun leven te leven. Jouw creativiteit is enorm en die heb je ten volle ingezet voor Stichting Chaja. Vele mooie herinneringen, momenten met gouden randjes waar we op terug kunnen kijken dankzij jou.”
Bestuur Stichting Chaja

Vanaf 21 mei is het Chaja mozaiek schilderij* te zien in het  Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis

schilderijmozaiek_overzichtlinksmarlies

*Geïnspireerd door de werken van “mural mosaic” heeft Marlies van der Wouw tbv Stichting Chaja een manier van verwerking van de ziekte kanker gecreëerd  door middel van samen schilderen. Voor een Chaja Schilderworkshop in 2009 schilderde Marlies de basiskleuren van het werk “Le Dance” van Henri Matisse op 35 paneeltjes. Deze paneeltjes werden aan de 25 deelnemers uitgedeeld met de mededeling dat alles kon en mocht als de contouren en de kleuren enigszins bewaard zouden blijven. Het schilderij is op diverse prominente plaatsen in het land te zien geweest en vanaf 21 mei wordt het tentoongesteld in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis te Amsterdam.