Chaja’s Koffieochtend

Voor lotgenoten die kanker hebben (gehad) en hun naasten.

Stichting Chaja Oss is gestart met ‘Koffie met een beetje meer’

Andere mensen ontmoeten die kanker hebben (gehad). Dat kan met ingang van 20 februari 2018 om de twee weken op dinsdag van 10 tot 12 uur bij Miens eethuis in Oss. ‘Koffie met een beetje meer’, is de naam van deze ochtenden. Voor de organisatie tekent Stichting Chaja uit Oss. Zij voldoet hiermee aan de vraag naar een locatie waar informatie over Chaja te vinden is en de mogelijkheid om lotgenoten te kunnen ontmoeten.

Na 2 jaar te hebben genoten van de gastvrijheid van voormalig Miens, later Interzorg, zijn we gedwongen door de huidige RIVM regels te verhuizen naar een andere locatie.
Voortaan zijn de koffieochtenden bij De Groene Engel, waar we gebruik mogen maken van ‘de Huiskamer’
Start van de eerste koffieochtend is op 21 juli 2020 van 10.00 tot 12.00 uur in De Groene Engel. De volgende ontmoetingen zijn iedere twee weken in de even weken op dinsdagochtend.

Kanker heeft ingrijpende gevolgen. Voor wie het heeft of had, en voor mensen in de naaste omgeving. Stichting Chaja biedt hen sinds ruim tien jaar de mogelijkheid om alles wat met de ziekte te maken heeft emotioneel te verwerken en een nieuwe balans in hun leven te vinden.

Hulpmiddelen zijn creatieve uitingen zoals beeldhouwen, dichten, fotografie, koken, schilderen, schrijven, theater en zang en nu dus de ontmoeting met lotgenoten. De activiteiten versterken de draag- en veerkracht en kunnen steun geven.

Expressie
Doelstelling was tot nu toe het aanbieden van creatieve (ver)beeldende expressie met de mogelijkheid van een praatje tijdens de pauze of na afloop.

Tijdens de koffieochtenden staat de ontmoeting centraal. Je kunt informeel praten met een lotgenoot of een vrijwilliger. Ook is er informatie te krijgen over alles wat de Stichting Chaja organiseert aan activiteiten.

Maria Brouwer is coördinator van de koffieochtenden. Zij werkte tot haar pensioen als oncologisch verpleegkundige. Samen met andere vrijwilligers is zij present tijdens de ochtenden. De vrijwilligers zijn herkenbaar aan de badges van Stichting Chaja.
Koffie en thee is gratis dankzij een donatie.

Stichting Chaja is te bereiken via stichtingchaja@live.nl  of tel. 06-12360168 coördinator Maria Brouwer.

Wat: Chaja’s Koffieochtend
Waar: De Groene Engel, Kruisstraat 15, 5341 HA in Oss
Wanneer: Op dinsdagochtend iedere 2 weken in de even week.  Actuele data zie ‘Agenda’
Tijd: 10.00 tot 12.00 uur
Aanmelden: Men kan gewoon binnen lopen.