CORONATIJD

Coronatijd

Vanwege het Coronavirus zijn/waren alle Chaja activiteiten tot nader orde uitgesteld dan wel geannuleerd!

Maar…

Dat betekent niet dat er niets gedaan wordt achter de schermen.

Bij Chaja ‘Spelen voor je Leven’ hebben de deelnemers onderling contact onderhouden door te mailen met elkaar. Dit hebben ze gedaan door hun persoonlijke ervaringen tijdens de lockdown met elkaar te delen. Zowel de moeilijke momenten als de positieve belevenissen werden gedeeld. Het is een heel fijne manier om toch contact te houden met elkaar.
Op vrijdag 3 juli komt de spelersgroep bij elkaar op ‘Landerij van Tosse’ in het gebied Stelt-Elzen ten zuiden van Oss. In een prachtig stukje natuur, onder leiding van Annet spelen. Maar natuurlijk wel op gepaste afstand van elkaar… Ze hebben er allemaal zin in.

De workshop ‘Draag en Veerkracht vergroten’ is sinds kort wel weer gestart. We hebben een ruimte gevonden waar meer dan voldoende afstand van elkaar gehouden kan worden. Belangstellenden kunnen zich voor de volgende workshops aanmelden via mail stichtingchaja@live.nl

Aan het opstarten van de ‘Chaja’s Koffieochtend’ wordt ook gewerkt.

Het Chaja koor ‘Zingen voor je Leven’ kan niet fysiek samen zingen maar wel online en dat gebeurt volop d.m.v. ZOOM. Via de mail ontvangen koorleden verhalen en zelfgemaakte gedichten geschreven door koorleden, muzikale opnames van Annet en Job, onze stembevrijder en muzikaal begeleider.
Twee koorleden zijn spontaan op de fiets gestapt om ‘op gepaste afstand’ bij koorleden te ‘zwaaien’ of een lief kaartje in de brievenbus te stoppen.
Een koorlid heeft een mooie cd samengesteld en persoonlijk bezorgd. Zo kan er thuis fijn worden geluisterd of meegezongen.
In juli staat er voor de koorleden een fysieke ontmoeting gepland op ‘Landerij van Tosse’. Heerlijk in de buitenlucht, midden in de natuur, echter nog zonder te zingen…

Verder wordt er gewerkt aan het plan voor een ‘Chaja’s Ontmoetingstafel’ midden in de natuur. Zodra we hier meer over kunnen vertellen hoort u dat.

Het project: Tentoonstelling met “de Verwerkingsbeelden van Annie Segers op reis” is ook weer opgestart. Het eerste (proef) beeld is gegoten. Het resultaat is prachtig, je kunt niet zien welk het origineel is… Maar het zal nog wel even duren voordat we de beelden kunnen gaan onthullen in theater ‘PERRON-3’ te Rosmalen, gezien de huidige RIVM maatregelen tbv een theater.

Ook hebben veel mensen in deze tijd de weg gevonden naar Stichting Chaja via email of telefonisch met de vraag of Stichting Chaja nu toch iets voor hen kan betekenen. Want ja, ook in coronatijd ‘ligt kanker niet stil’. Voor deze mensen hebben we iets kunnen betekenen, o.a. met Anna’s Wens en hebben we een luisterend oor geboden