Landelijke Korendag in Jaarbeurs te Utrecht

Landelijke Korendag in Jaarbeurs te Utrecht.
Op zaterdag 20 mei 2017 vindt de jaarlijkse Landelijke Korendag plaats van Stichting Kanker in Beeld. Alle Zingen voor je Leven koorleden, meer dan 300, zijn op die dag van harte welkom vanaf 09.30 uur in de Juliana Complex van de Jaarbeurs in Utrecht. Het belooft weer een bijzondere muzikale dag te worden met optredens van alle koren, samen zingen en ervaringen uitwisselen onder het genot van een heerlijke lunch. Dit jaar is het programma rondom het thema The Circle of Life. Het wordt dit jaar een vrolijke en energievolle dag!

Samen vieren we het leven tijdens de Landelijke Korendag. Iedereen is welkom, wel is aanmelden verplicht. De kosten voor deelname bedragen 15 euro per persoon voor de gehele dag. Dat is inclusief een heerlijke lunch, koffie, thee en diverse versnaperingen. Het programma begint om 10.00 uur tot ongeveer 16.00 uur.  Als u erbij wilt zijn, graag via uw koor-coördinator inschrijven.

Zie ook film:  2013        2014     2016

09.30  Inloop met koffie/thee
10.00  Welkom
10.05  Film Zingen voor je Leven
10.20  Opwarmen en inzingen met Frohmut Knie & Anadya Wouters
10.50  Workshop olv. Alex Sieger: scatten & ad libben
11.20  Participatie workshop percussietechnieken olv. Alex Siegers
11.50  Anne-Marie Blink & Singen fur dein Leben
12.15   Lunch
13.30  Gastoptreden & Jazzimprovisatie Michiel Hoogerwerf & Jeane Lautenbach
14.30  Ronald Visser “Licht”: spirituals & mantra’s
15.15   Dagafsluiting met Frohmut Knie & Anadya Wouters
15.30  Einde muzikale deel, gelegenheid tot napraten met thee/koffie en versnaperingen

De Korendag wordt speciaal georganiseerd voor alle leden van het landelijke korennetwerk Zingen voor je Leven van Kanker in Beeld in het land.

Terugblik Landelijke Korendag 20 mei

“Ik heb veel vreugde en liefde ervaren”

Op 20 mei jongstleden was het eindelijk zover: de Landelijke Korendag 2017 vond plaats. In het Julianacomplex in de Jaarbeurs te Utrecht vierden honderden koorleden van de Zingen voor je Leven koren uit heel Nederland, én Duitsland, samen het leven. Het was een muzikale dag met veel zang, een mooi workshop aanbod, maar er was ook ruimte voor een lach en een traan.

Dit jaar stond de programmering in het teken van het thema The Circle of Life. Een bewogen thema waar uiteraard ook een lied aan gekoppeld was. Het gelijknamige nummer van Elton John uit 1994. Diverse workshopleiders gaven allen op geheel eigen wijze invulling aan dit thema.

Een top dag”

De koorleden werden uitgedaagd over de grenzen van hun eigen koor te kijken. Zo werd er gescat en ge-adlibt, geïmproviseerd op jazzmuziek en gezamenlijk mantra’s gezongen. Het leidde tot een zeer afwisselend en inspirerend gebeuren. We kijken terug op een zeer geslaagd samenkomen en hebben genoten samen met en van onze koorleden!
Voor een impressie klik hier