Chaja Theater

In september 2019 start Chaja Theater met een nieuwe vorm van “Spelen voor je Leven” :  Workshops improvisatie met klank en spelvormen.

Op 18 mei 2019 jl. hebben we een eerste workshop improvisatie met klank en spelvormen verzorgd. Door alle enthousiaste reacties gaat Chaja Theater nu starten met deze vorm van “Spelen voor je Leven”

Improvisatie met klank en spelvormen; een workshop waarin we spelen met onze fantasie, spelen met onze stem, spelen met beweging, spelen met de clown in onszelf. Even kruipen in de rol van een ander en vooral plezier maken. Alles loslatenen voelen hoeveel vrijheid en ruimte je dit geeft. En………..acteerervaring is niet nodig!!! Iedereen kan meedoen!

Data: Najaar 2019 op zaterdag ochtend
14 en 28 september
5 en 19 0ktober
9 en 23 november
7 december
Locatie: Theaterschool T’eXtpierement,  Berghemseweg 39 te Oss
Tijd: 9.30 tot 11.30 met uitloop tot 12.00 uur
Contributie: € 45,- per half jaar, inclusief koffie/thee.
Regisseur: De workshop wordt gegeven door Annet Vervoort, stembevrijder en contact-clown
Aanmelden: email stichtingchaja@live.nl  of telefonisch 06-81696461

Je bent altijd van harte welkom een keer vrijblijvend mee te komen doen. Wel fijn als je dit van te voren even meldt via telnr.  06-81696461 mevr. Diny Tiebosch coördinator Chaja Theater “Spelen voor je Leven” of Stichting Chaja telnr. 06-39507185.

Kanker in Beeld heeft een promotiefilmpje gemaakt voor Spelen voor je Leven  (improvisatietheater). Acteur Gijs Scholten van Aschat en Regisseur Peter de Baan hebben meegewerkt aan een interview met een van onze Spelers. Het filmpje geeft een prachtige impressie van wat Spelen bij één van onze groepen voor je kan betekenen.
> klik hier

Spelen voor je Leven.1 2018-foto-chaja-theater
Chaja Theater “Spelen voor je Leven”

Theaterspelen kan je een enorm gevoel van vrijheid en ruimte geven. Met behulp van diverse theateroefeningen laat een professionele theatermaker je ervaren hoe je uit het niets iets kunt scheppen. Door je verbeelding aan te spreken, hoe je door theaterspelen vorm geeft aan wat er in je leeft en hoe je anderen en jezelf kunt verrassen.
Veel mensen die geconfronteerd zijn met kanker voelen behoefte aan vrije expressie om ervaringen te verwerken, uiting te geven aan wensen en gevoelens en afleiding te ondervinden van de grote zorgen van alle dag.  Voor hen is deze nieuwe Theatertraining in het leven geroepen. Iedereen, met en zonder spel ervaring, is welkom en kan zich op eigen tempo en niveau bewegen tijdens de dynamische bijeenkomsten. Er wordt gebruik gemaakt van oefeningen uit de theaterwereld. Doel is dat ieder deelnemer zich, na een plezierige bijeenkomst, ontspannen en een beetje ‘opgetild’ en flink geïnspireerd voelt het leven te leven. Tussenin is er een pauze in het gezellige Groene Engel café.
Voor een kleine impressie (2 korte filmpjes) klik hier.

Reactie deelnemer; “Ik kijk er enorm naar uit om weer te beginnen. Samen actief zijn onder begeleiding van een professionele regisseuse, die ons steeds met een enorme inzet en boordevol leuke ideeën weer enthousiast weet te maken. Door vooral improvisatie, maar ook allerlei andere spelvormen, kun je je gevoelens uiten, je ontspannen, samen lachen, je inspannen en ontspannen. Fijne uren waarin je niet bezig hoeft te zijn met je ziekte of zorgen, maar gewoon HEEL VEEL PLEZIER maken met elkaar.
Mijn ervaring is, dat ik daarna met een voldaan gevoel en meer energie naar huis ga.”

Najaar 2014 is Chaja gestart met: Theater “Spelen voor je leven” en Omroep Brabant was bij de start. Lees en luister naar hun verslag…